مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد پخش زنده بازی افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

نماینده اتحادیه اروپا: باید به آینده افغانستان توجه کرد

  • کد خبر: ۲۱۲۰۳۷
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
نماینده اتحادیه اروپا: باید به آینده افغانستان توجه کرد
نماینده ویژه اتحادیه اروپا با اشاره به نشست دوحه گفت باید به آینده افغانستان توجه کرد و در نشست‌ها و گفتگو‌ها به دنبال مقصر نباشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، «توماس نیکلاسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان که یکی از شرکت کنندگان نشست دوحه است اظهارداشت نباید در نشست‌ها بحث این باشد که در گذشته چه اتفاقی افتاده است و یا مقصر کیست.

وی افزود امیدوارم نمایندگان هر سازمان و هر کشوری که فرصت حضور در یک نشست را دارند، درک کنند که همه منافع مشترک در افغانستان دارند.

نیکلاسون ادامه داد خود افغان‌ها می‌توانند برای داشتن افغانستان خوب به حق همه احترام بگذارند و از صلح و ثبات منطقه و جهان بهره‌مند شوند و باید کمک کنیم. در نشست‌ها نباید بحث این باشد که چه اتفاقی افتاد و مقصر کیست.

در کمتر از یک سال گذشته، دومین بار است که نشستی در مورد افغانستان به میزبانی سازمان ملل در دوحه برگزار می‌شود.

از سوی آمریکا نیز «توماس وست» نماینده ویژه این کشور برای افغانستان و «رینا امیری» نماینده آمریکا در امور زنان، دختران و حقوق بشر برای افغانستان در نشست دوحه شرکت می‌کنند.

«حافظ ضیاء احمد» معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان نیز اظهار داشت «امیرخان متقی» وزیر خارجه نشست دوحه را یک فرصت خوب دانسته، اما به این شرط که فرصت گفتگو‌ها و مشاوره در سطح عالی میان کابل و سازمان ملل درباره همه مسائل فراهم شود و آن‌ها بتوانند نمایندگی درستی از افغانستان داشته باشند.

وزیر خارجه حکومت طالبان نیز در دیدار با سفیر روسیه در کابل گفته بود اگر شروط کابل پذیرفته نشود، ترجیح می‌دهند که در نشست دوحه اشتراک نکنند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->